Nejslavnější mazlíčci světa vydělávají miliony (I. díl)

Sledují je miliony lidí po celém světě, jsou hvězdami reklamních kampaní, jejich tváře se objevují na módních doplňcích. Nejslavnější kočky světa často vydělávají více než kdejaká celebrita. Jejich popularita je však přínosná i charitě. 

Choupette: Kočka Karla Lagerfelda


Modrooká chlupatá slečna loni zesnulého módního návrháře Karla Lagerfelda je skutečnou zvířecí celebritou, na Instagramu ji sleduje více než 270 tisíc uživatelů. Uplatnění našla především, ač se není čemu divit, v módě.
 

Přečtěte si také: Ústecko slaví. Díky tajemné schovávačce získal senior ve Sportce přes 6 milionů


Její animovaná podobizna zdobí kabelky, šaty nebo kryty mobilních telefonů. V roce 2014 si jako modelka vydělala v kampani neuvěřitelné 3 miliony eur, což se započtením inflace dnes dělá 84,7 milionu korun.

Po úmrtí Karla Lagerfelda se tahle kočičí dáma stala ještě bohatší. Zdědila totiž po svém páníčkovi část jeho jmění (odhaduje se až 200 milionů dolarů, tedy 4,5 miliardy korun). Vesele tak může pokračovat ve svém bohémském životě – starají se o ni totiž bodyguardi, má svého kuchaře, kadeřníka a další personál.
 

Larry: Vrchní myšilov úřadu vlády


Hnědobílý kocour Larry má domov na známé londýnské adrese Downing Street 10 a rozhodně se tam nenudí, má totiž celou řadu povinností. Pyšní se titulem Vrchní myšilov a k sídlu britských premiérů patří nehledě na to, kdo jej právě obývá.

Hlavní náplní dvorního kocoura Larryho je například vítání hostů nebo testování zdejšího starožitného nábytku. Svou funkci zastává už od roku 2011, předtím úřadující kočka, Sybil odešla do „důchodu“ v lednu 2009. Historie oficiálních vládních koček sahá v Británii až do roku 1929 a v sídle ministerského předsedy mají své výsostné postavení. 
 

Lil Bub: Věčně vyplazený jazyk


Velké popularitě se těšila i nedávno zesnulá hvězda internetu Lil Bub, známá jako věčně naštvaná kočka. Trpěla četnými postiženími, mimo jiné trpasličím vzrůstem, čímž vypadala pořád jako kotě. A měla taky deformovanou bezzubou tlamu, proto jí neustále vypadával jazyk ven.

Její majitel, producent Mike Bridavsky, ji našel odhozenou v popelnici v roce 2011. Založil jí blog, kam nahrával její fotky. Pozornost lidí a četné, často soucitné komentáře jí zajistily mediální publicitu a Lil Bub měla brzy vlastní show na YouTube a profily na sociálních sítích.

Během osmi let získala na Facebooku a Instagramu přes pět a půl milionu fanoušků. Mike Bridavsky její popularitu využil pro dobrou věc. Díky své kočičí kamarádce shromáždil přes 7 milionů dolarů (přes 158 milionů korun) na pomoc opuštěným zvířatům.

A jak je na tom s popularitou váš domácí mazlíček? Pokud zrovna není hvězdou internetu a nevydělává miliony, zkuste štěstí jinde. Od tiketu Sportky vás dělí jen pár kliknutí a seženete ho na tomto odkazu.

Autoři fotografií: globalvillagespage.com, wikipedia.org, ksat.com.

Přečtěte si také